Betalingsvoorwaarden

PrengerHoekman hanteert de volgende betalingsvoorwaarden:
Deze betalingsvoorwaarden zijn onlosmakelijk verbonden met de behandelingsovereenkomst tussen u als patiënt/cliënt en de fysiotherapeut.

  • Afspraken dienen 24 uur van tevoren geannuleerd te worden.
  • Afspraken die niet of te laat geannuleerd worden zullen bij de patiënt/cliënt in rekening worden gebracht.
  • Controle-afspraken via de web-agenda kunnen uiterlijk 48 uur van tevoren worden geannuleerd. Afspraken die niet of te laat worden geannuleerd zullen in rekening gebracht worden.
  • Betaling voor de fysiotherapeutische diensten geschiedt binnen dertig dagen na de factuurdatum. Na het verstrijken van deze termijn treedt verzuim in en staat het de fysiotherapeut vrij om zonder nadere ingebrekestelling incassomaatregelen te nemen. Naast de declaratie zal ook wettelijke rente worden gevorderd.
  • Alle met de incasso van gedeclareerde bedragen gemoeide kosten, waarvan ook de buitengerechtelijke kosten, komen ten laste van de patiënt/cliënt.
  • Indien de fysiotherapeut zich voor het betaalbaar stellen van declaraties wegens door hem geleverde diensten heeft verbonden aan een factoringbedrijf, zullen de betalingsvoorwaarden van dat factoringbedrijf prevaleren.

Huisregels

  • Ingeval van calamiteiten (bijvoorbeeld een brandalarm) dient u de aanwijzingen van de fysiotherapeut of praktijkmedewerker, of de hiertoe bevoegde instantie (brandweer, politie, etc.) op te volgen.
  • In de gehele praktijk geldt een rookverbod.
  • Vanuit hygiëneoogpunt kunnen huisdieren niet worden meegenomen.
  • Tijdens uw behandeling dient u een handdoek mee te nemen, maar u kunt ook gebruik maken van een praktijkhanddoek.
  • Traint u in onze trainingszaal, dan is het aan te raden om gemakkelijk zittende (sport)kleding en (schone) sportschoenen te dragen. U kunt eventueel gebruik maken van de beschikbare kleedkamers in de praktijk.
  • Indien u niet goed weet hoe de apparatuur in de oefenruimte werkt, dan geeft uw fysiotherapeut graag uitleg.
  • In de oefenruimte bent u vaak niet alleen: het is plezierig indien iedereen daar rekening mee houdt in zowel de sociale omgangsvormen alsook vanuit hygiënisch oogpunt.
  • Indien u uw jas, tas of andere eigendommen achterlaat in de wachtruimte of andere publieke ruimten in de praktijk, dan raden wij u aan om geen waardevolle spullen hierin achter te laten. Wij zijn niet verantwoordelijk voor diefstal van uw eigendommen in het pand of op het directe buitenterrein.
  • Wanneer u al een afspraak heeft, hoeft u zich niet meer te melden bij de receptie, maar kunt u in de wachtkamer plaatsnemen. Uw fysiotherapeut zal u dan op de afgesproken tijd ophalen. 
  • Wanneer u 10 minuten ná het verstrijken van de begintijd van uw behandeling nog niet door uw fysiotherapeut gehaald bent, meldt u dat dan s.v.p. bij de balie.
  • De praktijk aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor persoonlijk letsel van cliënten, welke zich niet aan de instructies van de fysiotherapeut hebben gehouden.
  • Bij een bezoek voelen we ons verantwoordelijk voor uw welzijn. Daarom nemen onze medewerkers jaarlijks deel aan een intensieve reanimatie-training. Tevens hebben wij op elke locatie een AED beschikbaar voor reanimatie-doeleinden. Mocht u er voor hebben gekozen om in geval van een hartstilstand níet gereanimeerd te willen worden, dan zullen wij dat niet doen, mits u duidelijk zichtbaar een Niet-Reanimeren-penning draagt.

Deze penning wordt uitgegeven door de NVVE en moet voorzien zijn van uw pasfoto en uw handtekening. Tevens moet de penning in één oogopslag zichtbaar zijn. Draagt u deze penning niet of niet goed zichtbaar, dan zullen wij niet aarzelen en onmiddellijk tot reanimatie over gegaan. Ook als u uw niet-reanimeren-wens eerder kenbaar heeft gemaakt aan het personeel, maar u de penning niet duidelijk zichtbaar draagt, zullen wij overgaan tot reanimatie. Immers, op het moment van een accident kan de hulpverlener niet weten, of u de penning vergeten bent om te doen of dat u van inzicht bent veranderd en de penning heeft weggedaan.